4 Nisan 2017 Salı

AKP eski Antalya Milletvekili ve TBMM Dışişleri Komisyonunun dönem Başkanı: "Mehmet Dülger", “Referanduma sunulan anayasa değişiklik teklifi kanununun bir ABD projesi olduğunu” söyledi.

ŞOK İTİRAFLAR!.. MEHMET DÜLGER "ESKİ AKP’Lİ VEKİL": 
ANAYASA DEĞİŞİKLİĞİ BİR ABD PROJESİ, CIA RAPORUNDA VAR!..

27 Mayıs'ta kalkışmacı ve isyancı halk düşmanı güruhun idama mahkûm ettiği isimlerden DP Milletvekili Bahadır Dülger'in oğlu; AKP eski Antalya Milletvekili Mehmet Dülger, referanduma sunulan “anayasa değişiklik teklifi kanununun bir ABD projesi olduğunu” söyledi.
DP Kökenli, kadim AP'li, DYP ve Büyük Türkiye Partisi’nin kurucularından AKP eski Antalya Milletvekili ve "TBMM Dışişleri Komisyonu eski Başkanı" Mehmet Dülger, bir çeşit başkanlık sistemi ön gören “anayasa değişiklik teklifi kanununun bir ABD projesi olduğunu” söyledi.
Mehmet Dülger, “CIA eski Türkiye şefinin 2006’da Beyaz Saray’a sunduğu bir Türkiye raporu var. Raporda, ‘Eğer ABD’nin çıkarı Türkiye’de bir federal devlet kurulmasıysa, mutlaka ve öncelikle yargıyı, orduyu, meclisi ve hükümeti tek elde toplayan başkanlık rejimine geçilmelidir. Tek adamı ikna etmek, birbirini denetleyen yapıyı ikna etmekten çok daha kolay olacaktır’ deniyor. Sonuç olarak bu Anayasa değişiklik teklifi, bir ABD projesidir” görüşünü savundu.
Partide bulunduğu dönemde kafasındaki sorulara yanıt alamadığını söyleyen Dülger, şunları anlattı:
“Bazı halleri izahtan kaçındıklarını gördüm. Bir kere, Kızılcahamam toplantısında, ‘Burada madem aile içindeyiz, bana Büyük Ortadoğu Projesi nedir, bizim eş başkanı olmamız nedeniyle bize düşen görevler nelerdir, bizim Türkiye olarak böyle büyük bir projede yerimiz ne olacak’ diye sordum. Cevap olarak ‘öğle tatili geldi’ cevabını aldım. Hiçbir açıklama yok. Bu benim için çok büyük bir soru işaretidir.”
BirGün’den Meltem Yılmaz’ın sorularını yanıtlayan (3 Nisan 2017) AKP eski Antalya Milletvekili ve TBMM Dışişleri Komisyonu Başkanı Mehmet Dülger’in konuşmasından (çok önemli) satır başları şöyle: 
Önce şunu sormak lazım, bugün Türkiye’de Anayasa değişiklik paketine ya da Başkanlık sistemine ihtiyaç var mıdır? 
"Kesinlikle hayır. 
Mevcut Anayasa’nın bazı maddelerinin değiştirilmesi ile bu sorun rahatlıkla çözülebilir. Bir de bu yeni pakete neresinden baksanız sorunlu. Örneğin, bu paket milletvekili yaş sınırını 18’e çekiyor değil mi? Ama bundan birkaç yıl önce milletvekili yaşı 25’e düşürülmüştü, bir bakın bakalım bugün Meclis’te bir tane 25 yaşında milletvekili var mı? Yok, çünkü amaç oy almak. Başlangıçta AKP’ye dair bir ümit vardı. Ama yavaş yavaş değişti. AKP dini duygulara hassas bir parti olarak başladı. Ama sonra dini temel alan bir siyaset oldu, bu olmaz. Yani enflasyonu önlemenin dini veya milli bir yolu var mı, hayır yok, ekonomik bir yolu var. Şimdi çok yanlış bir şekilde, milletin aklında AKP’nin bir merkez sağ parti olduğu izlenimi var. Hayır değildir. 
AKP bir merkez sağ partisi değil.
Ben merkez sağ siyasetin temsilcisiyim. 
Türkiye’nin bugün acilen merkez sağ siyasete ciddi bir biçimde ihtiyacı var, ama Tayyip Bey hiçbir zaman merkez sağ demedi, AKP de merkez sağ partisi değil. Bakın, benim AKP’de tasvip edilmememin nedenlerinden birini anlatayım. Biliyorsunuz, AKP 3 ayda bir Kızılcahamam’da toplantılar yapardı. Bir toplantıdaki dış politikayla ilgili konuşmada Recep Tayyip Bey Büyük Ortadoğu Projesi’nin eşbaşkanı olduğunu anlattı ve bolca alkış aldı. Ardından Dışişleri Bakanı çıktı, o da aynı şeyleri anlattı. Ben el kaldırdım ve “Burada madem aile içindeyiz, bana Büyük Ortadoğu Projesi nedir, bizim eşbaşkanı olmamız nedeniyle bize düşen görevler nelerdir, bizim Türkiye olarak böyle büyük bir projede yerimiz ne olacak” diye sordum. Cevap olarak “öğle tatili geldi” cevabını aldım. Hiçbir açıklama yok. Bu benim için çok büyük bir soru işaretidir.
Evet, Meclis’in fonksiyonuna ilişkin AKP’nin bakışı çok ilkel. Meclis kanun yapar diyorlar. Oysa meclis sadece kanun yapmaz, denetleme de yapar. Dahası, meclis bir zemin olarak milletin sözünü dile getirdiği yerdir. Şimdi bu Anayasa değişiklik paketine göre bir başkan ve yeteri kadar yardımcısını kendisi seçecek. Yeteri kadar yardımcı kaç tanedir, o yardımcılar kim, yetkileri ve sorumlulukları nedir, biz bunları bilmiyoruz. Seçilmemiş bir adam yardımcı oluyor. İşte ben getirilen bu teklife hayır diyorum. Şimdi zaten hesap verilmiyor, bu anayasa paketi ile hesap verme işi tamamen ortadan kalkacak. Geçen günlerde Dışişleri Bakanımız ABD’nin Dışişleri Bakanı ile görüştü. Ben bilmek istiyorum, ne konuştular? Bu bizi son derece ilgilendiren bir konu, neden açıklanmıyor? Fırat Kalkanı nasıl ve neden bitti, orada verdiğimiz şehitler ne olacak? Ama bunun açıklaması yok.
Rıza Sarraf davası AKP’nin yumuşak karnıdır.
Rıza Sarraf davası AKP’nin yumuşak karnıdır. Soruşturma daha da genişlemez çünkü bir yararı yok. Rıza Sarraf konuştu, bu Halkbank’ın genel müdür yardımcısı ABD’ye giderken tutuklanacağını bile bile gitti. Mayın eşekleri vardır, mayın döşeli araziye önden onları gönderirler. İşte bu adam gönderildi. Ama bana kalırsa devamı gelmeyecek, çünkü edinilen bilgiler ABD tarafından buraya karşı koz olarak kullanılacak.", “Eğer ABD’nin çıkarı Türkiye’de bir federal devlet kurulmasıysa, mutlaka ve öncelikle yargıyı, orduyu, Meclis’i ve hükümeti tek elde toplayan başkanlık rejimine geçilmelidir. Tek adamı ikna etmek, birbirini denetleyen yapıyı ikna etmekten çok daha kolay olacaktır” deniyor. Çünkü neden biliyor musunuz? Eğer o bir kişi ABD çıkarlarına yardım etme konusunda tereddüt ederse, bir kişi üzerine kurulmuş bir yapıyı yıkmak ABD için sorun olmaz. 
Sonuç olarak. "Bu Anayasa değişiklik paketi, bir ABD projesidir."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder